Objavljeno 15.12.2014.   |  Admin
Obavijest o održanom okruglom stolu
U organizaciji Centra za mir, nenasilje i ljudska prava – Osijek 5. prosinca 2014. godine u Osijeku održan je okrugli stol na temu: „Problemi stambenog zbrinjavanja žrtava nasilja u obitelji“ kao integralni dio projekta „Pravo na dom bez nasilja“ koji se provodio uz financijsku potporu Grada Osijeka. Cilj projekta je potaknuti i podržati provedbu Nacionalne strategije zaštite od nasilja u obitelji za razdoblje od 2011. do 2016. godine (Mjera 7. osiguranje trajnog i privremenog stambenog zbrinjavanja žrtava nasilja u obitelji) u gradu Osijeku.
Na okruglom stolu svoja gledišta izložile su Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova, Mirela Stanić-Popović, predstojnica Državnog ureda za obnovu i stambeno zbrinjavanje, Josipa Božić, voditeljica Skloništa za žrtve nasilja u Osijeku , Ljiljana Božić-Krstanović, voditeljica projekta. Osim toga, predstavljen je primjer dobre prakse Grada Zagreba koji je usvojio i uspješno provodi Zagrebačku strategiju zaštite od nasilja u obitelji za razdoblje od 2011. do 2016. godine.
Nakon što su saslušale izlaganja i raspravile navedene teme, sudionice okruglog stola prihvatile su slijedeće
Zaključci skupa
• Sudionice okruglog stola zalažu se za djelotvornu i učinkovitu provedbu Nacionalne strategije zaštite od nasilja u obitelji za razdoblje od 2011. do 2016. godine, posebice ovdje tematizirane Mjere 7. Osiguranja trajnog i privremenog stambenog zbrinjavanja žrtava nasilja u obitelji. Iznimno je važno da sva tijela zadužena za provedbu mjera Nacionalne strategije zaštite od nasilja u obitelji iste i provode u cilju unapređenja zaštite žrtava obiteljskog nasilja.
• Radi promjene ustroja državnih tijela nužno je da ministarstvo nadležno za praćenje provedbe Nacionalne strategije, po potrebi, izvrši promjenu nositelja navedene mjere, kako bi se nedvosmisleno utvrdilo tko je nositelj spomenute mjere.
• Potrebno je osigurati da sva tijela zadužena za provedbu mjera Nacionalne strategije zaštite od nasilja u obitelji izrade propise za provedbu istih iz svoje nadležnosti. Budući da nositelj Mjere 7. Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova EU nije izradilo propis za provedbu iste kojim bi se utvrdili uvjeti i kriteriji za stambeno zbrinjavanje žrtava nasilja u obitelji, na ove se korisnike/ce primjenjuje potpuno neprimjeren Zakon o područjima posebne državne skrbi, a posljedica je neizravna diskriminacija po osnovi spola. Stoga sudionice okruglog stola pozdravljaju nastojanje da se normativni okvir za stambeno zbrinjavanje uredi posebnim zakonom čija bi se primjena osigurala na cjelokupnom državnom teritoriju.
• Sva tijela zadužena za provedbu mjera Nacionalne strategije dužna su ih uvrstiti u svoje godišnje planove , te za svaku godinu osigurati sredstva iz Državnog proračuna i proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave za njihovu provedbu.
• Za djelotvornu i efikasnu provedbu mjera Nacionalne strategije zaštite od nasilja u obitelji jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave trebale bi izraditi lokalne planove za provedbu Nacionalne strategije, a kao primjer dobre prakse može im poslužiti javno dostupna Zagrebačka strategija zaštite od nasilja u obitelji za razdoblje od 2011. do 2016. godine. Na osnovu Zagrebačke strategije Grad Zagreb je tijekom 2013. godine stambeno zbrinuo 24 obitelji žrtava nasilja u obitelji, dok istodobno na nacionalnoj razini, prema dostupnim podacima, nije stambeno zbrinuta niti jedna žrtva.
• U postupku utvrđivanja prava na stambeno zbrinjavanje i osiguravanja stambenog objekta za žrtve nasilja u obitelji, iznimno je važno da nositelji i sunositelji mjere, ali i ostali dionici uključeni u sustav zaštite od nasilja u obitelji međusobno surađuju i razmjenjuju informacije kako bi se potakla provedba ove mjere.